
Strudel, găluște sau Kaiserschmarrn: Masterplanul digital al WEINBERGMAIER
"Suntem într-un spirit optimist", spune Harald Fürlinger, șeful departamentului IT și digitalizare de la WEINBERGMAIER. "Pentru a ne atinge obiectivul de vânzări pentru 2028, continuăm să investim masiv în producție de ultimă generație, eficientă. În același timp, angajăm noi angajați. Pentru a sprijini procesul continuu de schimbare, ne concentrăm acum pe un concept global de digitalizare."
De la soluții izolate la o foaie de parcurs holistică, digitală
Compania a însărcinat experții în IT și digitalizare de la K-Businesscom (KBC) să dezvolte un astfel de concept. Profesioniștii nu au doar expertiză tehnologică certificată, ci și know-how specializat în industria alimentară. Primul pas a fost ca experții în digitalizare să realizeze o imagine a status quo-ului: Ce soluții digitale pentru insule există deja? Care vor fi necesare în viitor? Părțile interesate din diferite domenii ale WEINBERGMAIER și KBC s-au reunit apoi în ateliere comune. "Transparența cu angajații este importantă încă de la început pentru a asigura angajamentul deplin în cadrul companiei", spune Saskya Lipp, Business Consultant Manufacturing pentru regiunea DACH la K-Businesscom. "De asemenea, este important să demonstrăm beneficiile soluțiilor de digitalizare și să adaptăm strategia de digitalizare exact la companie. În acest fel, subliniem importanța adaptării abordării la sarcina curentă." Acesta a fost și cazul WEINBERGMAIER: mai întâi, echipele au colectat din rândurile angajaților puncte de plecare creative pentru transformarea digitală. Acest lucru a dus la cazuri de utilizare specifice, care au fost apoi atribuite domeniilor de interes ale strategiei de digitalizare. Folosind această abordare, echipa a identificat cele mai importante etape ale transformării digitale. Una dintre aceste etape este "automatizarea liniilor de producție". Aceasta constă în multe măsuri individuale, cum ar fi întreținerea predictivă, achiziția datelor de producție și automatizarea ambalării cu ajutorul roboticii.
Digitalizarea promovează satisfacția angajaților
Digitalizarea a ajuns deja în multe domenii și duce la o reducere vizibilă a sarcinilor plictisitoare, repetitive și demotivante. La sediul din Viena, de exemplu, "Franz și Sissi", doi roboți conectați în rețea digitală, ambalează strudelurile, în timp ce un robot software a preluat sarcini mai mici în departamentul administrativ. Scopul este întotdeauna acela de a permite angajaților să se dedice sarcinilor care necesită expertiza lor, crescând astfel satisfacția angajaților.
Schimbul digital cu clienții cu un impact mare
Un alt domeniu de interes este "comunicarea în rețea". Acest domeniu de interes este împărțit în comunicare externă cu clienții și furnizorii, în timp ce comunicarea internă se concentrează asupra angajaților companiei. Acest lucru permite realizarea de procese eficiente și automatizate dincolo de granițele companiei. "În ciuda digitalizării și automatizării continue, dorim în continuare să păstrăm flexibilitatea de a răspunde nevoilor individuale ale clienților", spune Fürlinger. Prin trecerea la noile instrumente, cererile individuale ale clienților pot fi ușor luate în considerare. "Unul dintre clienții noștri a preferat o comandă prin fax datorită confirmării transmiterii", spune Fürlinger. "Am configurat un asistent digital pentru acest lucru, care acum caută printre comenzile primite prin e-mail și trimite o confirmare individuală de primire special pentru acest client."
Calendarul "Foii de parcurs digitale"
Proiectele planificate sunt încorporate în procesul de strategie corporativă și sunt supuse unei monitorizări regulate. "Astăzi, foaia de parcurs digitală ne oferă transparență cu privire la stadiul actual de implementare a proiectelor în orice moment și permite o planificare eficientă", spune Fürlinger. "Punctul de vedere extern al experților a contribuit cu adevărat la impulsionarea procesului."
