
Cum rămâne succesul economiei europene
Trumpf SE + Co KG oferă soluții de producție în domeniile mașinilor-unelte, tehnologiei laser, electronicii și industriei în rețea. În ultimii 100 de ani, afacerea de familie a evoluat de la un atelier mecanic la o companie globală de top pentru mașini-unelte și tehnologie laser, cu o cifră de afaceri anuală de peste 4 miliarde de euro. Pentru Peter Leibinger, acest succes poate fi atribuit la patru factori: "Avem o bază tehnologică largă. Uneori avem tehnologii concurente în cadrul companiei și le alimentăm în paralel, deoarece acest lucru ne oferă obiectivitate". La acestea se adaugă dorința companiei de a-și asuma riscuri, profunzimea dezvoltării produselor și planificarea orientată pe termen lung. În plus față de toți acești factori previzibili, norocul joacă și el un rol, Leibinger rămâne modest.
pentru Jochen Borenich și K-Businesscom (KBC), adaptabilitatea combinată cu antreprenoriatul este importantă și promițătoare: "Se creează lucruri noi și, odată cu ele, noi oportunități. Aceste oportunități de schimbare trebuie să fie utilizate", explică directorul general al KBC. Potrivit lui Borenich, compania austriacă s-a schimbat de multe ori de când a fost fondată, în urmă cu 130 de ani. O constantă a companiei și a ADN-ului său este concentrarea pe comunicare - de la dispozitivele de cod Morse până la provocarea actuală a economiei datelor.
în ceea ce privește economia globală, există, de asemenea, întrebări fără răspuns cu privire la autosuficiența și independența Europei: Leibinger și Borenich sunt în favoarea interdependenței cu alte piețe globale pentru a crea un echilibru în structura puterii. "Factorul decisiv nu este atât de mult ceea ce ne lipsește, ci ceea ce putem aduce la masa comună a piețelor mondiale. Dacă ne aducem partea noastră, putem obține și ceea ce ne lipsește. Dar dacă nu oferim nimic, vom fi lăsați în urmă", explică Leibinger.
Ambii invitați sunt de acord asupra unui lucru: "Europa este locul unde trebuie să fim" Chiar dacă cele două companii își au originile în Germania și Austria, afacerile lor depășesc granițele naționale. "80% din produsele Trumpf sunt vândute în afara Germaniei. Modul în care produsele aduc schimbări pentru client și permit un sentiment de realizare este probabil cea mai bună publicitate a noastră", explică Leibinger. În plus, există o formă de internaționalizare care este mai mult decât simțul afacerilor și cunoașterea modului de a exporta eficient. Atitudinea angajaților este un factor decisiv în acest sens.
Așadar, care sunt oportunitățile Europei în următorii ani? "În opinia mea, oportunitatea Europei este însăși Europa", subliniază Leibinger. "Lumea vrea să trăiască aici. Aceasta este o oportunitate uriașă pentru noi. Practic, trebuie să fim un furnizor pentru lume, așa cum suntem deja în multe feluri pentru elemente de construcție, sisteme și software importante", rezumă Leibinger. Europa nu trebuie să se poziționeze la scară largă, ci mai degrabă să se concentreze pe segmente specifice. Trebuie să existe o schimbare mentală de la conceptele de credință în stat la un spirit antreprenorial european comun. Jochen Borenich se alătură gândurilor directorului tehnic al Trumpf SE + Co. KG: "Depinde de noi să folosim oportunitățile - și nu să economisim pentru viitor.