
Angajați: 62 la sută solicită un birou permanent la domiciliu.
- Sondaj realizat pe 1 000 de angajați din Austria
- Ce își doresc oamenii de la "lumea muncii viitorului" după coronavirus
Viena, 17 septembrie 2020 - Majoritatea angajaților din Austria ar dori ca angajatorul lor să le permită să lucreze de acasă în mod permanent până când va fi disponibil un vaccin COVID-19. În același timp, o mai mare libertate de a lua decizii și dorința de a gestiona online angajații de la distanță sunt, de asemenea, foarte populare. Acestea sunt concluziile studiului Kapsch Group "Locul de muncă al viitorului în lumea digitală". Un institut de cercetare de piață a intervievat 1 000 de angajați pentru realizarea studiului.
Rezultatele sondajului arată că angajații din Austria au deja idei foarte specifice cu privire la o nouă cultură corporativă: 77% consideră că, în era digitală, este important sau foarte important ca angajații din birourile de acasă să fie gestionați de la distanță în echipe online. 83% doresc ca structurile organizaționale să devină mai flexibile, de exemplu prin eliminarea gândirii departamentale. În plus, 89% sunt în favoarea unei mai mari libertăți de a lua decizii.
Tehnologie și leadership în biroul de acasă.
"În timpul fazei de blocare a coronavirusului, am permis temporar aproape tuturor celor 6.500 de angajați ai noștri din 40 de țări să lucreze de acasă", spune Daniel Rutter, vicepreședinte pentru resurse umane la Kapsch Group. "Din punct de vedere tehnic, am fost în general pregătiți pentru un astfel de scenariu. Fiind o companie digitală, învățasem deja cum echipele pot lucra cel mai bine online dincolo de granițele naționale."
"În timpul crizei, am reușit să punem la dispoziția tuturor angajaților hardware-ul necesar - deși a trebuit să actualizăm o parte din acesta", raportează Daniel Rutter. "Echipa de asistență internă a rezolvat, de asemenea, problemele tehnice, de exemplu cu videoconferințele. De asemenea, foarte important pentru o tranziție de succes la lucrul de acasă: gestionarea echipelor pur virtuale necesită noi metode de management, pe care am putut să le adoptăm din experiența noastră internațională."
Leadership cu obiective și rezultate-cheie (OKR)
Gestionarea angajaților de la distanță înseamnă să te îndepărtezi de metodele tradiționale de management. Monitorizarea continuă a prezenței fizice, a orelor de lucru și a progreselor nu mai este necesară. Supravegherea de către manager este înlocuită de o abordare de jos în sus, în care întreaga echipă convine asupra obiectivelor trimestriale online, pentru a fi văzute de toți. Obiectivele convenite sunt prezentate într-un mod care este ușor de înțeles pentru toți participanții și sunt măsurabile prin rezultate-cheie definite. Această metodă de gestionare, cunoscută sub numele de Obiective și rezultate-cheie (OKR), provine de la companiile IT din Silicon Valley și a fost încercată și testată de ani de zile în companiile digitale.
Combinarea a ceea ce este mai bun din lumea muncii.
"Managerii nu mai trebuie să se uite peste umărul fiecărui angajat pentru a se ține la curent", spune Daniel Rutter. "Există, de asemenea, o nouă transparență dincolo de granițele departamentale. Cu toate acestea, este important să se creeze un amestec sănătos de medii de lucru vechi și noi. Dacă lucrezi doar de acasă, pierzi șansa conversațiilor cu colegii în cafenea. Acestea sunt necesare pentru a dezvolta idei noi și o legătură cu compania. Prin urmare, ritualurile analogice ar trebui să fie posibile și în locurile de muncă hibride. În cele din urmă, obiectivul este de a combina ce este mai bun din ambele lumi."

Angajații din Austria se concentrează pe munca de acasă și pe structuri de lucru mai flexibile.
Despre sondaj.
Pentru sondajul "Locul de muncă al viitorului în lumea digitală", un institut de cercetare de piață a efectuat un sondaj reprezentativ pe 1 000 de angajați din Austria, în numele companiei digitale Kapsch Group. Rezultatele studiului de teren sunt analizate separat în funcție de sex (50% femei, 50% bărbați) și de grupa de vârstă (20-40 de ani și 41-60 de ani). Studiul a fost realizat și în Germania (N=1 000) și în SUA (N=1 000).
Grupul Kapsch este un grup tehnologic activ la nivel mondial, cu sediul în Viena. Domeniile de expertiză ale companiei - digitalizarea și mobilitatea - sunt abordate de două unități de afaceri care, în calitate de furnizori end-to-end, oferă soluții de-a lungul întregului lanț valoric. K-Businesscom este partenerul ideal pentru transformarea digitală. În calitate de expert în gestionarea traficului, K-Businesscom TrafficCom oferă soluții inteligente pentru colectarea taxelor de drum, mobilitate urbană inteligentă, siguranță rutieră și vehicule conectate.
K-Businesscom urmărește obiectivul de a fi lider mondial în materie de calitate și inovare în toate domeniile și investește anual aproximativ zece la sută din veniturile sale totale în cercetare și dezvoltare. Centrele proprii de cercetare și dezvoltare ale grupului lucrează constant pentru a aduce noile tehnologii la maturitatea pieței. Colaborările de lungă durată cu instituții științifice și achizițiile strategice oferă expertiză suplimentară.